مهارت رزومه نویسی ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

مهارت رزومه نویسی

 

 
 
رزومه کاری-رزومه‌ هر فرد، مدرکی مستند از دانش،تجربه، مهارت و هویت وی است که با دیدگاهی تخصصی و نوشتاری قالب‌مدار برای معرفیتنظیم می‌شود.
نحوه ویرایش جملات و قالب هر بخش، محدودیت‌ها وسبک‌های مختلفی دارد. برخی از رزومه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند سبکنوشتاری متفاوتی را می‌طلبند. رزومه‌های بخش فنی و مهندسی به دلیل کاربردی بودن،بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اولویت پذیرش چنین رزومه‌هایی مبتنی بر قابلیتاجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، برآوردهای مالی و تضمین موفقیت، است. برای آشنایی بیشتربا نحوه رزومه‌نویسی در مشاغل فنی، با ما دراین مقاله‌ همراه شوید.
رزومه‌ هر فرد، مدرکی مستند از دانش، تجربه، مهارتو هویت وی است که با دیدگاهی تخصصی و نوشتاری قالب‌مدار برای معرفی تنظیم می‌شود. نحوه ویرایش جملات و قالب هر بخش، محدودیت‌ها و سبک‌های مختلفی دارد. برخی ازرزومه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند سبک نوشتاری متفاوتی را می‌طلبند. رزومه‌های بخش فنی و مهندسی به دلیل کاربردی بودن، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اولویت پذیرش چنین رزومه‌هایی مبتنی بر قابلیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، برآوردهایمالی و تضمین موفقیت، است. برای آشنایی بیشتر با نحوه رزومه‌نویسی در مشاغل فنی، باما دراین مقاله‌ همراه شوید.
ترفندهای پذیرش در رزومه‌های فنی ومهندسی
 
طریقه نوشتن رزومه-مهم‌ترین وجه تمایز رزومه‌هایفنی و مهندسی، در میزان سوابق تحصیلی و شغلی، عضویت و حضوری فعال در پروژه‌هایمختلف است. شرکت در دوره‌های آموزشی و کاربردی، همکاری با طرح‌ها و پروژه‌هایزودبازده، اجرایی‌کردن طرح‌های دانشجویی، اخذ گواهی‌نامه‌های آموزشی و مهارتی مرتبطو در نهایت همکاری با چندین پروژه موفق، می‌تواند برگ برنده شما نزد کارفرما باشد. به یاد داشته باشید، آنچه که نزد کارفرما اهمیت ویژه‌ای دارد، تبدیل طرح‌ها وتئوری‌های کارشناسی شده به کالاهای تولیدی، افزایش بازدهی و در نهایت توسعه واشتغال است.  
انتخاب شغل و حضور در بازارکار
 
راه‌های زیادی برای درک استعدادها و علایق وجوددارد، مشاوره‌های تحصیلی و شغلی، بازنگری مهارت‌ها و ارزیابی‌ از روند فعالیت‌‌ها،شما را در مسیر انتخاب نهایی قرار می‌دهد. هر فرد بر اساس رشته تحصیلی و مهارتی کهدر دوره‌های مختلف گذرانده، از مسیری مطمئن به بازار کار جذب می‌شود. اما با نگارشرزومه، قطعیت انتخاب‌ها به اثبات می‌رسند. رشته‌های فنی مهندسی، با تنوع فراوان وویژگی‌های مختلف، بازارهای تجاری را تحت پوشش قرار داده‌اند. این مشاغل خصوصیات خاصخود را دارند، بخشی از این ویژگی‌ها عبارتند از:
نظم و دقت در اجرای امور، هنر خلق طرح‌های جدید،مهارت اجرایی‌کردن پروژه‌ها، تحلیل و بازبینی مسائل و ارائه راهکارهای اصولی درمواجهه با بحران‌های مختلف و در نهایت قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل بالا،  
رزومه
 
رزومه -سبکی برای معرفی آموخته‌ها و مهارت‌ها بانگارشی هدفمند و قالب‌مدار، در هر بخش رزومه، یکی از ویژگی‌ها توصیف می‌شود. دررشته‌های فنی و مهندسی، بیشتر به سوابق و تجربه‌های کاری در مراکز معتبر و میزانمهارت عملی اهمیت داده می‌شود. متن باید کاملاً ساده و به دور از ابهام باشد. به‌یاد داشته باشید، هر شرکتی اصول و قواعد خاص خود را دارد، بنابراین سعی‌کنید تامحتوای رزومه‌تان را بر اساس قالب‌ها و چارچوب‌های همان شرکت تنظیم کنید.
معرفی‌نامه
 
رزومه شرکت-یکی از تاثیرگذارترین روش‌هایی کهمعمولاً با استقبال کارفرمایان مواجه می‌شود، ارائه معرفی‌‌نامه‌های معتبر ازشرکت‌ها و مراکزی است که در آن‌ها مشغول به کار بوده‌اید. با این کار نه‌تنها میزاناعتبار و مهارت خویش را به کارفرمای جدید نشان خواهید داد، بلکه می‌توانید سوابق وطرح‌های خود را نیز پیشنهاد دهید.
دیدگاه کارفرما درباره رزومه
شاید باورکردنی نباشد، اما کارفرما فقط 30 ثانیهوقت صرف می‌کند تا رزومه شما را مطالعه کند. ارزیابی اطلاعات اصلی رزومه، مهم‌ترینبخش آن را تشکیل می‌دهد و هر کارفرما بر اساس چارچوب‌های خاص خود روی آن اعمال نظرمی‌کند. رزومه‌ای که برای تکمیل و تنظیم آن متحمل صرف وقت، پیروی از اصول قالب‌مدارویرایشی و ارزیابی مدارک و گواهی‌نامه‌های مهارت‌آموزی شده‌اید، فقط طی ثانیه‌ای برمحتوا و قالب نگارشی آن ارزش‌یابی می‌شود.
قالب رزومه
اگرچه هر فردی رزومه و محتوای خاص خود را دارد ولیدر نهایت باید از قالبی اصولی و متداول پیروی کند. این اصول عبارتند از: مشخصاتفردی، سوابق شغل و تحصیلی، تجربه‌ها، مهارت‌ها، موفقیت‌ها، افتخارات، رتبه‌ها، آثارو مقالات چاپ شده و وضعیت استخدام .
1- از کاغذ A4 بدون حاشیه استفاده کنید.
2- فونت رزومه باید همانند نامه‌های اداری و بافرمت بین 10 تا 12 باشد.
3-از برجسته‌سازی بی‌مورد خودداری کنید.
4- سعی کنید رزومه حداکثر در یک و یا نهایتاً در سهصفحه تنظیم شود.
5-غلط‌های املایی نهایت بی‌توجهی شما را نشان خواهدداد.
6-از یک نوع جوهر و معمولاً مشکی برای تایپ دررزومه استفاده کنید.
7-سعی کنید مطالب براساس عناوین اغلب رزومه‌هاتنظیم شود. ( مثلاً با مشخصات شخصی شروع و با ذکر مهارت‌ها و افتخارات کسب شده درمراکز مختلف به پایان رسد.)
8-مهم‌ترین سوابق خود را در رزومه بنویسید، طوری کهکارفرما به خواندن ادامه آن ترغیب شود.
اطلاعات بخش مشخصات فردی
 
این بخش جایگاهی خاص در بالای صفحه رزومه دارد و درنظر اول چشم کارفرما را به خود معطوف می‌کند. ذکر کامل نام و نام خانوادگی، وضعیتتأهل، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی از موارد اصلی اینقسمت است.
سوابق تحصیلی
 
طریقه نوشتن رزومه-مدارک، دوره‌های مختلف تحصیلی بههمراه نام مراکز، عناوین و امتیاز‌های کسب‌ شده در این قسمت به ترتیب سال اخذ آن‌هاباید تنظیم شود. کارفرمایان هنگام انتخاب رزومه‌های رشته‌های فنی و مهندسی، معمولاًپروژه‌ها و طرح‌های دانشگاهی را مورد توجه قرار می‌دهند. اعتبار و کیفیت طرح‌ها ومیزان بودجه اجرایی‌شدن آن‌ها، از مهم‌ترین عواملی هستند که نظر کارفرما را برایدعوت به همکاری از چنین طرح‌هایی جلب می‌کند.
طریقه نوشتن رزومه-هرچه میزان مهارت‌ها، دوره‌هایآموزشی، عضویت در کارگروه‌های تخصصی و کاربردی و در نهایت، همکاری‌های علمی و عملیشما در هنگام تحصیل در دانشگاه بیشتر باشد و سوابق متنوع‌تری داشته باشید، کارفرمابه رزومه توجه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین نحوه فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر وجذاب‌تر نشان دهید، این نوع رشته‌ها بر اساس خصوصیات ویژه‌ای که دارند، تنوعدوره‌های آموزشی و کاربردی در آن‌ها ملموس‌تر است. مثلاً یک مهندس کامپیوتر، جایگاهمانور بیشتری نسبت به یک مهندس معدن و یا مکانیک دارد. زیرا هم از طریق دورکاری وهم با حضوری فعال، می‌تواند ابعاد توانایی‌ها و استعدادهای خویش را به نمایشبگذارد. در همین رابطه، مهندس کامپیوتر می‌تواند در زمینه فناوری اطلاعات، بخش‌هاینرم افزار و سخت افزار، برنامه‌نویسی، راه‌اندازی وب سایت‌، امنیت شبکه و در نهایتتولید قطعات فعالیت داشته باشد.  
معمولاً در رزومه‌های فنی و مهندسی، روال کار براساس اهمیت طرح‌ها، قابلیت اجرا، تحقق‌پذیری، سوابق کاری، عضویت در پروژه‌هایتولیدی و در نهایت حضوری فعال در بخش عملی ارزیابی می‌شود. سطح علمی و آموخته‌هایشما تأثیر زیادی در روند استخدام دارد. باید مقالات، پروژه‌های اجراشده و تحقیقاتخود را با ذکر نمونه‌ها، طوری توصیف کنید که کارفرما را مجذوب کند.
سوابق شغلی
کلیه دوره‌هایی که به صورت کارورزی، آموزشی، مبتدیو حرفه‌ای در مراکز مختلف گذرانده‌اید، به ترتیب با نام مراکز و شرکت‌ها، باید درجشود. البته در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را در اولویت قرار دهید به‌طوری که کارفرمابه خواندن ادامه رزومه و فعالیت‌های دیگر شما ترغیب شود. برحسب علاقه می‌توانید اینبخش را تغییر دهید و سوابق را از آخر به اول یا ذکر مهم‌ترین سمت‌ها، در ابتدای اینبخش بنویسید. به یاد داشته باشید، از گزافه‌گویی و پرحجم کردن اطلاعات خودداریکنید. رتبه‌ها، امتیازات، افتخارات شغلی خود را دراین بخش تنظیم کنید.
مهارت‌ها
 
این بخش مربوط به مهارت‌های کلاس‌های آزاد،موسسه‌ها و مراکز فنی است که معمولاً با اخذ گواهی‌نامه به‌پایان می‌رسند. افتخاراتو تشویق‌ها، بورسیه‌های تحصیلی، عضویت در انجمن‌ها و هیئت‌های مختلف علمی ودانشگاهی و یا سازمان‌های خصوصی، حضور داوطلبانه در مراکز بین‌المللی و در نهایتفعالیت‌ها و علاقه‌مندی‌ها نیز از موارد این قسمت هستند.
حقوق و مزایا
 
 
طریقه نوشتن رزومه-معمولاً در رزومه و هنگامی ‌کهکارجویان برای مشاغل مختلف معرفی می‌شوند، به ندرت درباره حقوق و مزایا بحث می‌شود،زیرا اولویت هر کارجوی متخصصی، اشتغال است و دریافت حقوق بر اساس میزان سوابق کاری،نوع مدرک تحصیلی، سمت و عناوین اخذ شده تغییر می‌کند. به یاد داشته باشید، هیچ‌گاهدر رزومه درباره میزان حقوق پیشنهادی مطلبی ننویسید، کارفرما درباره میزان حقوقتصمیم می‌گیرد، هر شرکتی به جز رزومه و مصاحبه اولیه، فرم‌های قراردادی خویش را بهکارجویان ارائه می‌دهد تا در آن جزئیات سوابق شغلی و تحصیلی مشخص شود، در انتهایاین فرم‌ها عنوان مبلغ حقوق پیشنهادی ذکر شده است که کارجویان با توجه به شرایط وآگاهی از میزان کارکرد خود آن را تکمیل می‌کنند.
کلام آخر
هر رزومه، معرف یک متخصص و کارجوی متقاضی اشتغالاست، رزومه‌ها نیز مانند افراد و شغل‌ها در طول دوره‌های مختلف تغییر می‌کنند، درابتدای فعالیت، مهم نیست که کجا مشغول به کار می‌شوید و چقدر حقوق دریافت خواهیدکرد، زیرا راه پر فراز و نشیبی را باید بپیمایید، اما نکته قابل توجه، معرفت، هویت،مهارت و تجربه‌ای است که در طول این سال‌ها به واسطه حضور در مشاغل و مکان‌هایمختلف کسب می‌کنید.../برگرفته از وبلاگ شخصی سجاد زمانی
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






sajjadzamani

سجاد زمانی

sajjadzamani

http://sajjadzamani.loxblog.ir

ایمنی در صنعت فولاد

مهارت رزومه نویسی

ایمنی در صنعت فولاد

به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

ایمنی در صنعت فولاد